Hof van Doorns en Rozen | Recensie

Titel: Hof van Doorns en Rozen
Serie: A Court of Thorns and Roses #1
Schrijver: Sarah J. Maas
Pagina's: 424 pagina's
Versie: Paperback
Uitgeverij: Van Goor
Score: ★★★★★

Recensie
 
Hof van Doorns en Rozen vertelt het verhaal van de arme Feyre. Feyre heeft aan haar mama beloofd om voor haar zussen te zorgen en dat doet ze door te jagen. Op een dag wilt ze een hert doden, maar ziet dan een wolf, kijkend naar het hert. Feyre wou zo graag het hert voor haar familie dat ze de wolf doodde. Ze twijfelde of het fae kon zijn, aangezien hij zo groot was, maar uiteindelijk maakte het voor haar niet uit. Maar wat ze niet besefte, was dat het doden van die wolf grote gevolgen had...

Wow, gewoon wow! Dit boek is zo geweldig! Om eerlijk te zijn, was het begin van het boek moeilijk om te lezen. Ik was niet helemaal geïnteresseerd, ook vaak afgeleid. Maar wanneer ik meer pagina's had gelezen, begon het voor mij super spannend te worden en kon niet wachten om de band tussen Tamlin en Feyre te zien groeien.

Ik heb al veel boeken gelezen over faeries, zelfs heel goede, en ik kan zeggen dat Hof van Doorns en Rozen een van mijn favorieten is geworden. Het verhaal is zo anders, in een goede manier, en ik hou van de personages. Feyre is zo'n sterke, moedige meid en Tamlin, zucht, is zo knap en geweldig, maar ook wel wat mysterieus. Lucien is grappig en Rhysand is ook mysterieus. Ik weet niet goed wat ik van Rhysand moet denken, maar ik ben 100% team Tamlin!!!

Ik kan niet wachten om Hof van Mist en Woede te lezen!