Vrees Me | Recensie

Titel: Vrees Me
Serie: Touching Juliette #1
Schrijver: Tahereh Mafi
Pagina's: 351 pagina's
Versie: Hardcover
Uitgeverij: Blossom Books
Score: ★★★★★

Recensie
Vrees Me van Tahereh Mafi is een van mijn nieuwe favoriete boeken! Het is zo’n mooi verhaal en geweldige personages.

Het verhaal gaat over Juliette en Adam. Niemand kan Juliette aanraken zonder een dodelijk gevolg. Tot Adam. Adam... *fangirling* Een jongen met de mooiste blauwe ogen, een goddelijk en gespierd lichaam van 1m85 en sleeves. (Mijn mannelijke crush)
Juliette leeft al 265 dagen in een instelling en ineens krijgt ze een kamergenoot, Adam. Na een tijdje word ze samen met Adam uit de instelling meegenomen om als wapen gebruikt te worden door Warner. En dat is juist het gene we ze niet wilt worden.

Juliette is echt een geweldig personage! Ik hou van haar. Ze is vastberaden en tot over haar oren verliefd op Adam. Het is zo leuk om in haar perspectief te lezen.

Adam… Wow! Hij is echt de jongen die elk meisje wilt! Hij had haar opgemerkt toen ze klein waren en samen op school zaten. En vanaf dan kreeg hij haar niet uit zijn gedachten. Toen Juliette ineens weg was, heeft hij haar overal gezocht en uiteindelijk heeft hij haar gevonden. Wie houdt er nu niet van Adam?!

En dan heb je Warner… Hij is een echte klootzak. Het draait precies enkel en alleen om hem, alsof hij de enigste is die belangrijk is. Hij wilt Juliette haar gave gebruiken als wapen. Hij deed nog niet eens de moeite om haar ‘fatsoenlijk’ op haar gemak te stellen. Hij gaf haar wel eten en kleding, maar toch had ik het gevoel dat hij niet echt de moeite wou doen. Uiteindelijk blijkt wel dat hij alles wilt doen voor haar, maar toch, ik moet hem niet.

Vrees Me is een geweldige dystopian en ik kan niet wachten om de vervolgen te lezen!